Szkoła Podstawowa im. Lotników Polskich w Płocicznie - Tartak

AKTUALNOŚCI

zobacz zdjęcia

Nareszcie upragniony koniec roku szkolnego 2016/2017! Przed wszystkim nagroda za dziesięć miesięcy ciężkiej pracy - dwa miesiące upragnionych wakacji. Gościem na uroczystości była pan Marek Jeromin przewodniczący Rady Gminy Suwałki. Uroczystość rozpoczęła się od uroczystego przekazania sztandaru. Trójka gimnazjalistów: Julia Gałaszewska, Magdalena Skorupska i Marcin Miller z dumą stanęli jako nowy poczet sztandarowy. Następnie pani dyrektor Katarzyna Gałszewska wspólnie z wychowawcami wręczyła świadectwa z wyróżnieniem uczniom, którzy na koniec roku mieli średnią ocen co najmniej 4,75 i zachowanie co najmniej bardzo dobre.  Potem pani dyrektor wręczyła złote tarcze Lidii Nieszczerzewskiej, Weronice Jurewicz i Łukaszowi Bielawskiemu i pogratulowała Lidii Nieszczerzewskiej za osiągnięcie odznaki najlepszego absolwenta. Dodatkowo pani Agnieszka Carewicz przewodnicząca Rady Rodziców wręczyła Lidii Nieszczerzewskiej nagrodę za bardzo wysokie osiągnięcia w roku szkolnym 2016/2017, ufundowaną przez Radę Rodziców. Na koniec pani dyrektor podziękowała uczniom za ich trud i wysiłek włożony w samorozwój i promowanie szkoły na zewnątrz. Podziękowała nauczycielom za to, że każdego szkolnego dnia dbali o uczniów, krzewiąc w nich poczucie mądrości i własnej wartości. Podziękowała też rodzicom za ich pomoc, życzliwość i współpracę.

Pożegnanie kl . III, dyplomy, nagrody, akcja nakrętki....

22 czerwca podsumowaliśmy w naszej szkole cały rok pracy. Nie obyło się jak zwykle bez pożegnań. Klasa II gimnazjum w bardzo spektakularny sposób pożegnała starszych kolegów z klasy III. Dużą atrakcją okazały się konkurencje pożarnicze. Gdy do głosu dopuszczono najstarszych gimnazjalistów niejednemu łezka zakręciła się w oku. Najmłodsi otrzymali dyplomy za najpiękniejszy zeszyt. Nagrodzono też Mistrzów Czytania, Matematyki, Ortografii i tych pracujących w Szkolnym Kole Caritas. Jak zwykle na koniec roku podsumowano też akcję zbierania nakrętek plastikowych. W tym roku najwięcej nakrętek zebrał Jakub Gwiazdowski – 127,5 kg! Łącznie zebrano 592 kg nakrętek. W tym roku nakrętki przekazano Jakubowi Szulińskiemu. Jego rodzice ze łzami w oczach dziękowali za dar serca. Nagrody uczniom wyróżniającym się w zbiórce ufundowała Rada Rodziców. Na koniec wszystkim uczniom rozdano lody ufundowane również przez Radę Rodziców.

Dzisiaj w szkole odbył się ”Dzień truskawki”. Akcją tą chcieliśmy zwrócić uwagę młodzieży na znaczenie zbilansowanej diety , oraz przybliżyć właściwości jednego z najbardziej popularnych owoców sezonu letniego - truskawki. Tego dnia w szkole każda klasa przygotowała swoje danie, którego głównym składnikiem miał być oczywiście truskawka  . Przeprowadziliśmy konkurs na najbardziej zbilansowany posiłek , konkurs recytatorski którego tematem przewodnim był nasz owoc dnia. Młodzież bawiła się doskonale, a co najważniejsze zjadła przy tym mnóstwo truskawek.

Turniej piłki nożnej 19.06.2017

zobacz zdjęcia

W dniu 19 czerwca w naszej szkole rozegrano Gminny Turniej Piłki Nożnej organizowany przez Akademię Piłkarską Wigry Suwałki. Nasi uczniowie okazali się najlepszym zespołem piłki nożnej pokonując w rywalizacji kolegów z Przebrodu 7:2 i Nowej Wsi 6:1. Najlepszym strzelcem został Bartosz Lipnicki, który strzelił 7 bramek. Ostatni turniej piłki nożnej przed wakacjami okazał się dla nas bardzo udany.

Konkurs "Matematyka w przyrodzie naszego regionu"

Gratulujemy Łukaszowi Czerniawskiemu nagrody w konkursie fotograficznym !

19 czerwca w Zespole Szkół nr 3 w Suwałkach został rozstrzygnięty Powiatowy Konkurs Fotograficzny „Matematyka w przyrodzie naszego regionu”. Zdjęcie Łukasza Czerniawskiego zatytułowane „Złota piątka” zdobyło III miejsce! Gratulujemy!

Program edukacyjny MegaMisja

14 czerwca dostaliśmy informację, że zostaliśmy zakwalifikowani do drugiej edycji  programu edukacyjnego skierowanego dla szkół podstawowych - MegaMisji. Jesteśmy wśród 250 placówek z całej Polski, które od września będą realizować zajęcia uczące najmłodszych kreatywnego i bezpiecznego korzystania z nowych technologii. Hurra, udało na, się!

Konkurs filmowy „Prosto ze szkoły”

zobacz relację

Konkurs filmowy „Prosto ze szkoły” - rozstrzygnięty. Gratulujemy  I miejsca w kategorii "gimnazjum" !

I miejsce:
Zespół Szkół w Płocicznie-Tartak
FILM: Fałszywy wnuczek
Julia Gałaszewska
Marzena Szulc
Opiekun: Katarzyna Gałaszewska

13 czerwca w Cinema Lumiere w Suwałkach odbyła się uroczysta gala VIII edycji konkursu filmowego ,,Prosto ze szkoły". Celem konkursu jest m.in. kreowanie pozytywnych wzorców społecznych, promowanie zdrowego stylu życia oraz propagowanie zasad bezpiecznych zachowań. Na tegoroczny konkurs wpłynęło 37 filmów. Niezwykle jesteśmy dumni, że duet Julia Gałaszewska i Marzena Szulc zajął I miejsce w kategorii gimnazjów z filmem „Fałszywy wnuczek”! żałujemy tylko, ze nie doceniono filmu „Vabank” Lidii Nieszczerzewskiej i Zuzanny Wasilewskiej. Warto dodać, że podopieczni Katarzyny Gałaszewskiej co roku są na podium w tym konkursie.

zobacz film

Ostatni dzień wycieczki obfitował w atrakcje. Najpierw zwiedziliśmy Osadę w Biskupinie, a potem udaliśmy się do Torunia. Zwiedzanie zamku Krzyżackiego było ciekawe. Jednakże wszyscy czekali na zabawę w Jump Arenie. Godzina skakania na trampolinach okazała się super zabawą. Kilkoro z uczniów nauczyło się nawet robić salta. Zmęczeni, ale zadowoleni ruszyliśmy zwiedzać piękną starówkę Torunia. Obowiązkowym punktem programu było zobaczenie domu Mikołaja Kopernika. Ostatnią atrakcją był pobyt w Muzeum Żywego Piernika i samodzielne wykonanie przez uczniów pierników. Zaopatrzeni w pierniki toruńskie wróciliśmy szczęśliwi do domu. Już w drodze powrotnej padały pytania: gdzie jedziemy za rok?

zobacz film

Trzeci dzień szkolnej wycieczki rozpoczął się od zwiedzania Blubrów 6D. W niesamowity trójwymiarowy sposób pokazano dwie toruńskie legendy i nauczono nas gwary poznańskiej. Pobyt w Rogalowym Muzeum to było coś. Pokaz wypieku rogali świętomarcińskich był super. Jednak ich degustacja połączona z oglądaniem o 12:00 koziołków to coś, na co czekali wszyscy. Po zwiedzaniu Poznania udaliśmy się do Parku Miniatur w Pobiedziskach, a następnie do Gniezna. Zwiedzanie katedry gnieźnieńskiej z pobytem w podziemiach i wejście po 240 schodach na wieżę zmęczyło wszystkich, więc udaliśmy się na lody, a następnie na zasłużony odpoczynek.

zobacz zdjęcia

Poznań przywitał nas deszczem. Jednakże drugi dzień wycieczki był w większości słoneczny. Najpierw pobyt w Termach Maltańskich zrelaksował zmęczone podróżą ciała. Zjeżdżalnie zrobiły wśród młodzieży furorę. Niezwykle spodobała się tez rwąca rzeka i pobyt na basenie zewnętrznym. Kolejnym punktem zwiedzania było ZOO. Wśród różnorodnych zwierząt każdy znalazł te najbardziej ulubione. Gdy w końcu dotarliśmy do słoniarni czekał na wszystkich pyszny obiad. Kolejnym punktem programu była wizyta na stadionie Lecha Poznań. Wizyta w szatniach zawodników, lożach prasowych i na płycie stadionu zrobiła na wszystkich ogromne wrażenie. Na koniec zwiedziliśmy starówkę. Zmęczeni ale zadowoleni wróciliśmy tramwajem do schroniska. Z niecierpliwością oczekujemy jutrzejszych atrakcji.

Pierwszy dzień wycieczki szkolnej uważamy za udany. Zwiedziliśmy dworek w Żelazowej Woli, w którym urodził się w 1810 Fryderyk Chopin. Potem udaliśmy się do Sochaczewa na zasłużony obiad do Karczmy Rzym rodem z ballady Adama Mickiewicza ,,Pani Twardowska".

KONKURS KRUS

5 czerwca odbył się konkurs podsumowujący niedawną prelekcję przedstawicieli KRUS na temat bezpieczeństwa podczas zabaw i prac na wsi. Test najlepiej napisała Wiktoria Wołczek. Tylko jeden punkt za nią uplasował się Marcin Chołodowki i Jakub Bogdan. Gratulujemy!

5 czerwca śmiało możemy nazwać szkolnym dniem dziecka. Rada Rodziców ufundowała wszystkim uczniom lody.  Takie dni to my lubimy. Dziękujemy rodzice !

Akcja "CEN czyta dzieciom"
6 czerwca 2017 r. w naszej szkole miało miejsce niezwykłe wydarzenie. W ramach akcji "CEN czyta dzieciom" mogliśmy posłuchać fragmentów ulubionych książek oraz wziąć udział w tańcach i zabawach przy muzyce. Spotkanie w szkole miało na celu rozbudzenie potrzeby czytania, gdyż dzięki temu dziecko nie tylko poznaje świat, ale także wzbogaca swoje słownictwo i rozwija wyobraźnię.

Wizyta w bibliotece
Uczniowie klasy III odwiedzili Bibliotekę Publiczną w Płocicznie - Tartak. Celem wizyty było przede wszystkim kształtowanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci, wyrabianie nawyku korzystania ze zbiorów biblioteki oraz poznanie pracy bibliotekarza. Pani Małgorzata Lewczuk opowiadała nam o swojej pracy i zapoznała z czasopismami dostępnymi w bibliotece. Spotkanie przebiegło w miłej i przyjaznej atmosferze.

PIKNIK RODZINNY

3.06.2017

zumba na pikniku

Już po raz czwarty na boisku szkolnym odbył się piknik zorganizowany przez nauczycieli, uczniów i rodziców Zespołu Szkół im. Lotników Polskich w Płocicznie-Tartak. Tak jak w poprzednich latach piknik spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem. Impreza pod hasłem „Łączymy pokolenia” zgromadziła nie tylko mieszkańców Płociczna i okolic. Wśród gości pikniku byli m.in. Robert Wagner, który reprezentował posła na Sejm RP Jarosława Zielińskiego. Tłumy przybyłych oblegały stoiska ze smakołykami kuchni regionalnej przygotowanej przez rodziców. Była wata cukrowa i popcorn, a nawet obwarzanki odpustowe przygotowane prze młodzież szkolną. Można było kupić balony, książki, spróbować celnego rzutu do maskotek lub zbijania piłeczek wodą. Dużym zainteresowaniem cieszyła się też loteria fantowa, na której można było wygrać: telefon, smartwach, koszulki, zabawki i setki innych drobniejszych, ale atrakcyjnych nagród. Najmłodsi mogli bawić się w puszczanie baniek oraz szaleć pod czujnym okiem opiekunów na placu zabaw. Atrakcją sobotniego spotkania były występy naszych śpiewających uczennic. Uczestnicy mogli aktywnie spędzić czas pod okiem instruktorki tańca zumby i fitnessu. Wszyscy obecni mieli możliwość sprawdzenia się w rywalizacjach konkursowych. W trakcie pikniku zostało zebrane prawie 7160 zł, które zasilą konto Rady Rodziców i zostaną przeznaczone na różnorodne atrakcje dla dzieci i młodzieży szkolnej. Wszystkim, a szczególnie zarządowi Rady Rodziców, którzy tak aktywnie włączyli się w organizację pikniku DZIĘKUJEMY!